Veelgestelde vragen

In deze sectie vind je veel gestelde vragen. Staat je vraag er niet bij? Stuur ons dan gerust een bericht via info@fitterisbeter.nl en wij doen ons best je vraag zo snel mogelijk te beantwoorden.

Vraag: Hoe lang duurt het voordat ik echt resultaten zie?

Antwoord: Dat is voor iedereen weer anders. De een ziet al binnen een week resultaten en bij de ander duurt het meer dan vier weken. Maar als je het programma volgt (zowel het voedingsdeel als het fitnessdeel) en voldoende rust neemt zoals beschreven, krijg je zeker resultaat. Er zijn jou vele mensen voorgegaan en iedereen heeft tot dusver een positief resultaat behaald. Zie ook de testimonals.

Vraag: Is het programma uit jullie boek ook voor een 60-plusser te doen?

Antwoord: Zeker! Er zijn diverse mensen die dergelijke programma's hebben gevolgd van ver boven de 60 jaar en daar goede resultaten mee hebben geboekt. Let wel op je lichaamssignalen en stop bij problemen. Win advies van een (huis)arts in bij bekende aandoeningen voordat je begint. Doe altijd netjes de warming-up en cooling down. Dit is voor iedereen van belang maar zeker als je ouder wordt moet je dit zorgvuldig uitvoeren om blessures te voorkomen. En begin niet gelijk met het programma voor gevorderden of vergevorderden. Maar dat lijkt me een open deur. We hebben ook een specifiek programma voor 60-plussers inclusief begeleiding. Dit programma gaat dieper in op het ouder worden en waar je op moet letten bij krachttraining. 

Vraag: Zijn jullie programma's ook voor vrouwen?

Antwoord: Jazeker! Al onze programma's zijn voor vrouwen en mannen. Gebruik de calculators om het op jouw lichaam af te stemmen.

Vraag: Ik ben begin 20 en heb flink overgewicht, is het Afvallen-programma ook voor mij of is het meer voor oudere mensen? 

Antwoord: Het programma is geschikt voor iedereen die wil afvallen en weer strakker wil worden. Het maakt niet uit of je begin 20 bent of achter in de 40. 

Vraag: Is het programma Afvallen ook voor mensen met obesitas?

Antwoord: Ja! Het het bevat een speciaal onderdeel voor mensen die kampen met erg veel overgewicht. Dit betekent dat oefeningen die echt niet gaan, zoals planken of andere oefeningen waarbij je lichaam je letterlijk in de weg zit, niet voorkomen en doelgericht wordt gewerkt aan vetverlies met haalbare oefeningen waarmee je ook echt resultaat boekt. Wil je meer informatie, neem gerust contact op via info@fitterisbeter.nl

Vraag: Bieden jullie ook maatwerkbegeleiding?

Antwoord: Ja. Al onze programma's met begeleiding zijn voor een groot deel maatwerk. Samen met je coach bepaal je een voedings- en bewegingsstrategie. Sommige mensen hebben behoefte een meer begeleiding. Vaak ook fysiek. Ook dit doen wij. Bijvoorbeeld voor mensen die onregelmatig werken, zoals modellen, acteurs en (internationale) zakenmensen. Neem hiervoor contact met ons op via info@fitterisbeter.nl

Vraag: Het e-book is niet meer beschikbaar. Komt dit weer online?

Antwoord: Op dit moment bieden wij alleen een fysieke versie van het boek Fitter Is Beter. Dit boek is te bestellen via de Shop-pagina. Wel zullen er in de loop van dit jaar een paar nieuwe programma's als e-book te downloaden zijn via deze website.

Vraag: Hoe lang duurt de levering van het boek?

Antwoord: Wij zullen uw bestelling zo snel mogelijk verzenden. In de meeste gevallen verzenden wij alle bestellingen dezelfde dag nog, maar uiterlijk de volgende werkdag. U heeft het boek daarna meestal binnen één tot twee werkdagen in huis. De verzending gebeurt door PostNL. Bij het bestellen van één boek, zal het in uw brievenbus worden bezorgd. Grotere bestellingen gaan mee met de pakketpost. Voor deze laatste categorie ontvant u een track & Trace code.

Vraag: Ik ben erg mager en heb nooit spieren gehad. Ik heb van alles geprobeerd maar ik ben nog steeds extreem dun en dat maakt mij onzeker. Jullie hebben een programma voor mensen zoals ik. Maar helpt dit nu wel?

Antwoord: spieren opbouwen als je extreem dun bent is echt specialistisch werk. Vaak heb je een snel metabolisme en tegelijkertijd ben je gezegend met zogenaamde 'slow twitch muscle fiber'. De rode spiervezels. Hiermee ben jij in staat oefeningen met een relatief licht gewicht lang vol te houden en heb je meestal moeite met explosieve kracht. Door je snelle metabolisme heb je bijna geen vet en wordt je eten snel verbrand. Om in spiermassa aan te komen, heb je een calorieoverschot nodig en spieroefeningen waarmee je je fast twitch spiervezels aanspreekt. Ons programma zorgt ervoor dat dit allemaal gebeurt op basis van een op jouw situatie afgestemde voedings- en beweegstrategie. Als jij de tijd en energie investeert, zul je zeker resultaat boeken!

Vraag: Ik heb de Fitter is Beter app gedownload. Hoe plan ik het Fitter is Beter programma in mijn kalender?

Antwoord: Klik op de tegel 'Workouts' in het startscherm of ga naar je kalender door onderaan op het kalendericoon te klikken en vervolgens op de '+'. Als je op de '+' hebt geklikt, heb je de opties om een enkele oefening toe te voegen (bijvoorbeeld als je een eigen schema maakt), of een bestaande workout uit ons aanbod. 

Als je een meerdaagse workout wilt inplannen, zoals bijvoorbeeld 'Fase 1 - Afvallen en gespierd worden', dan moet je de dagen dat je wilt trainen ook daadwerkelijk aangeven. Dit gaat als volgt: kies eerst het programma (in dit geval 5-daags). Het scherm, zoals weergegeven in het plaatje hieronder, verschijnt.

Kies vervolgens je startdatum. Voor een vijfdaags programma is het handig om in het begin van de week te starten. 

Daarna kun je kiezen hoe vaak je het programma wilt herhalen. In dit geval duurt Fase 1 vier weken en herhalen de 5 dagen zich dus vier keer. Dat betekent dat je, als je alles wilt inplannen, je bij 'Herhaal' de optie 'vier weken' selecteert. Wil je het programma gewoon per week inplannen, kies dan bij 'Herhaal' de optie '1 week'. Je kunt daarna vanuit je kalender de dagen ook gewoon kopiëren naar de volgende week. 

De optie 'Eindigt op'' wordt automatisch berekend.

Daarna dien je de dagen dat je wilt trainen aan te geven. We hebben vijf dagen te verdelen over een week van zeven dagen. In het plaatje hieronder, hebben we maandag tot en met vrijdag geselecteerd.

Klik vervolgens op de knop 'Plan deze workout' en de dagen zijn gepland in je kalender. Vergeet niet om je resultaten bij te houden en de activiteit 'af te vinken' als je hem hebt gedaan.